Sunday, September 2, 2007

sakni, bilwi, u

despres de molt de temps, torno a escriure al blog.

l'ultima setmana a nicaragua va ser diferent de les anteriors. l'ultim diumenge a rosita vaig rebre una trucada de l'elena demanant-me si podia anar a bilwi, que potser els serviria d'ajuda per a la defensa de l'elisa.
el dilluns a les sis vaig pujar a un vell i groc school bus amb destinacio a bilwi (tambe conegut com puerto cabezas). sis hores de viatge per un cami sense esfaltar, ple de bots, ple de gent que puja i baixa, ple de verd als boscos encara no despalats del tot, ple d'olors de fruites que no coneixia. un trajecte interessant. aproximadament una hora abans d'arribar a lloc, haviem de travessar un riu, el wawa. baixem de l'autobus i esperem que arribi el 'lanchon', una barcassa estirada per cables. la gent aprofita per vendre alguna cosa per menjar o beure.

bilwi, on ja m'espera l'elena, es un lloc curios i maco. hi ajuda que tingui mar.

vam anar al campus d'uraccan de bilwi, que de fet es troba a kamla (una comunitat als afores de bilwi). el campus, molt mes gran de les dues aules que hi ha a rosita, esta ben preparat i te un atractiu.

al final no vaig servir de gaire ajuda a la defensa, pero si mes no vaig poder menjar peix (a "l'ajillo"... i molt bo).

el dimecres vaig tornar a rosita, tambe amb bus, i aquest cop amb l'elena. el viatge va ser pesat de debo. el bus era molt mes vell, sense amortidors i amb forats per tot arreu. vam arribar cansats i coberts de pols.

dijous. feina. tot el dia. fins a les dues de la matinada. re-escrivint la monografia d'en demetrio. una dia llarg. pesat. i en el qual vaig aprendre unes quantes coses.

divendres tornem a bilwi. ara en avio(neta). amb un 'ensurt' cap al final: el pilot va decidir que tenia pressa i vam baixar un moment en picat.
vaig veure la (pre)defensa (?) de l'elisa i la veritat es que el tema es molt interessant (particules qu- en mayangna). tot i que no hi entenc gaire, el jurat encara menys. ni una sola pregunta o comentari sobre el contingut, nomes queixes (un pel absurdes, certament) sobre el format.

ho vam celebrar menjant mes peix!

i dissabte de retorn a managua. han passat quatre setmanes i tinc ganes de tornar. el vol de bilwi a managua es tranquil, tot i que hi vaig en un avio 'gros'. l'hotel de managua esta molt be (ja ho havia dit, aixo?): aire condicionat, tele (!) i bon menjar. i em diuen don ricard! (ja em coneixen)

l'ultim dia el vaig passar a granada, la primera ciutat colonial dels espanyols a america. es una ciutat petita, al costat del llac cocibolca, amb molts edificis interessants, pintats de colors brillants.

i es va acabar la meva segona aventura nicaraguenca. un pais interessant, de gent molt interessant, i llengues encara mes interessants.

caldra tornar-hi.

No comments: